مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 ساعت 14:272022-05-08اقتصادي

اصلاح نظام یارانه ها می تواند به بهبود بازار تولید منجر شود


علیرضا نظری در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: اصلاح نظام اقتصادی از ضروریات امروز کشور است که باید بدون تردید و هیچ شک و شبهه ای اجرایی شود.

وی تصریح کرد: اصلاح نظام بانکداری، ساماندهی بازار سرمایه و بورس، هوشمندسازی مالیات به منظور جلوگیری از فرارهای مالیاتی، نظاممندکردن یارانه ها از محورهایی مهمی است که در بحث اصلاح نظام اقتصادی می تواند نجات دهنده اقتصاد کشور باشد.

نماینده مردم خمین در مجلس با تاکید بر لزوم هدفمندسازی یارانه ها بیان کرد: حذف ارز 4200 تومانی از فساد اقتصادی در کشور کاسته و بساط رانت را جمع می کند، اما باید در کنار حذف ارز ترجیهی یک حمایت در قالب ریالی به کارتهای اعتباری مردم تزریق شود تا مشکلی برای معیشت مردم به وجود نیاید.

نظری با بیان اینکه اصلاح نظام یارانه ها می تواند به بهبود بازار تولید، کاهش تصدی گری دولت، جلوگیری از دلالی و قاچاق منجر شود، گفت: اصلاح نظام یارانه ها از مصوبات مجلس بوده و دولت نیز موظف به اجرای این مصوبه است، هم مجلس و هم دولت برای اصلاح نظام یارانه ها جدی پای کار هستند، این مهم فصل مشترک دولت و مجلس است، اگر اختلافی هم وجود دارد مربوط به شکل و نحوه اجرای کار است که دولت باید با کم ترین هزینه برای مردم این طرح را اجرا کند تا فشاری به مردم وارد نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح نظام یارانه ها می تواند به بهبود بازار تولید منجر شود

اصلاح نظام یارانه ها می تواند به بهبود بازار تولید منجر شود