مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 ساعت 12:372022-05-08پزشكي

50 درصد از ظرفیت اهدای خون کشور را از دست داده ایم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، مصطفی جمالی پیش از ظهر امروز در همایش انتقال خون استان، اظهار کرد: افزایش سن جمعیت کشور برابر با افزایش بیماری قلبی و عروقی و.

خواهد بود که این مسئله باعث بالا رفتن مصرف خون و فرآورده های آن می شود.

وی افزود: بر اساس آمارها از هر سه نفر یک نفر تا آخر عمر خود به خون نیاز دارد، در 8 سال گذشته مصرف خون و فرآورده های خونی در کشور با افزایش روبرو بوده اما میزان ذخایر خونی افزایش چشمگیری نداشته است که این شرایط عواقب خود را دارد و شوخی بردار نیست.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور بیان کرد: در دنیا و در کشورهای پیشرفته بین 30 تا 50 درصد اهداکنندگان خون را زنان تشکیل می دهند این در صورتی است که در ایران فقط 5 درصد اهداکنندگان بانوان هستند، این یعنی نیمی از ظرفیت اهدای خون کشور را از دست می دهیم.

جمالی ادامه داد: اهداکنندگان مستمر خون کشور بالای 40 سال سن دارند و باید هم جوانان و هم بانوان را در این کار مشارکت دهیم چراکه در غیر این صورت با بحران ذخیره خون روبرو می شویم.

وی اضافه کرد: استانداردهای انتقال خون کشور از لحاظ فنی در حد امریکا و کشورهای اروپایی اما از نظر خدمات کمتر از آنها است؛ کیسه خون در ایران فیلتره نیست، از هر 9 نفری که قلب خود را جراحی می کنند 6 نفر فوت می کنند اما در صورتی که کیسه ها فیلتره شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 درصد از ظرفیت اهدای خون کشور را از دست داده ایم

50 درصد از ظرفیت اهدای خون کشور را از دست داده ایم