مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 ساعت 11:172022-05-08فرهنگي

روایت فرزندان ایران از یک بحران جهانی/ ما دنیای بهتری می سازیم


تعدادی از هنرمندان کودک و نوجوان کشورمان در قالب پروژه «سیمرغ نامه» به بیان دغدغه های محیط زیستی با تکیه بر ادبیات کلاسیک و موسیقی کشورمان پرداختند.

- به نقل از امور رسانه ای پروژه، پروژه موسیقی – نمایشی سیمرغ نامه با موسیقی مریم شریف زاده شیرازی و نویسندگی و کارگردانی میترا کریم خانی توسط تعدادی از هنرمندان کودک و نوجوان کشورمان با استقبال قابل توجه تماشاگران در تالار وحدت تهران روی صحنه رفت.

دست اندرکاران این اثر موسیقایی – نمایشی تلاش کرده بودند تا با استفاده از اثر منطق الطیر عطار نیشابوری توجه مخاطبان را به موضوعات محیط زیستی، معرفی میراث طبیعی و طبیعت کشورمان به واسطه نقش آفرینی تعدادی از هنرمندان کودک و نوجوان کشورمان جلب کنند.

گروه اجرایی این پروژه در توضیحات تکمیلی این اثر نوشته بودند: منطق الطیر روایت گروهی از پرندگان است که در جستجوی شهریار سرزمینشان، به راهنمایی هدهد سلیمان، پا در مسیری می نهند و به اشتیاق دیدار سیمرغ، در گذر از هفت وادی عرفانی طلب، عشق، معرفت، استغنا، توحید، حیرت، فقر و فنا، به آینه ای در برابرشان در کوه قاف می رسند و سیمرغ وجود خود را ملاقات می کنند.

در شرایط سخت بیماری کرونا که جهان و به ویژه کودکان و نوجوانان با آن مواجه هستند، منطق الطیر استعاره ای برای گذر از وادی های سخت زندگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت فرزندان ایران از یک بحران جهانی/ ما دنیای بهتری می سازیم

روایت فرزندان ایران از یک بحران جهانی/ ما دنیای بهتری می سازیم