مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 ساعت 06:522022-05-08پزشكي

احتمال تولید واکسن کرونا به شکل قرص در آینده نزدیک


آزمایش روی حیوانات آزمایشگاهی نشان می دهد واکسن آزمایشی کووید 19 به شکل قرص می تواند موثر باشد، زیرا نه تنها از عفونت محافظت می کند، بلکه انتشار ویروس از طریق هوا را نیز محدود می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر از مدیسن نت، واکسن های فعلی خطر ابتلاء به بیماری جدی کووید 19 و بستری شدن در بیمارستان را کاهش می دهند، اما در برابر مقابله با عفونت با کروناویروس خیلی مؤثر نیستند.

استفانی لانگل ، سرپرست این مطالعه از دانشگاه دوک در کارولینای شمالی، در این باره می گوید: توسعه واکسن هایی که نه تنها در برابر بیماری ها نقش محافظتی دارند، بلکه انتقال به افراد واکسینه نشده را کاهش می دهند، فایده قابل توجهی خواهد داشت.

در آزمایش هایی که روی همستر انجام شد، واکسن باعث واکنش آنتی بادی قوی در خون و ریه ها شد.

هنگامی که حیوانات در سطوح بالا در معرض کروناویروس قرار گرفتند و به عفونت های جدید مبتلا شدند، نسبت به همسترهای واکسینه نشده علائم کمتری داشتند.

بر اساس این مطالعه، همسترهای واکسینه شده دارای مقادیر کمتری ویروس عفونی در بینی و ریه ها بودند، بنابراین از طریق قرار گرفتن در معرض هوای معمولی ویروس را دفع نکردند.

نویسندگان مطالعه توضیح دادند که واکسن جدید از یک آدنوویروس به عنوان یک ناقل برای بیان پروتیین خوشه ای کروناویروس استفاده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال تولید واکسن کرونا به شکل قرص در آینده نزدیک

احتمال تولید واکسن کرونا به شکل قرص در آینده نزدیک