مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 ساعت 14:572022-05-07اقتصادي

هدفگذاری برای افزایش کشت قراردادی در گلستان/ کمبودی در بازار نداریم


رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: امسال بنا داریم که کشت قراردادی را در محصولاتی همانند گندم و کلزا در گلستان افزایش دهیم و در این طرح از کشاورزان حمایت خواهد شد.

- محمد برزعلی، بعداز ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: زهکشی اراضی کشاورزی سبب افزایش عملکرد در واحد سطح، کاهش شوری خاک، کاهش ماندابی شدن و بازچرخانی آب می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: 280 هزار هکتار اراضی اولویت دار در گلستان نیازمند زهکشی بوده که 160 هزار هکتار در اختیار جهاد کشاورزی و 120 هکتار هم در اختیار آب منطقه ای قرار گرفت تا عملیات زهکشی انجام شود.

وی بیان کرد: از این میزان 130 هزار هکتار دیم و دیم آبی بودند و ماندابی داشتند، 60 هزار هکتار اراضی آبی و در معرض سیلاب بوده و مشکلات ماندابی داشته و بین 90 الی 100 هزار هکتار هم آب تحت الارضی شیرین دارند.

برزعلی ادامه داد: از میزان تعهد جهاد، 110 هزار زهکشی انجام شده و برای سایر اراضی هم اسناد مناقصه آماده است تا در صورت تامین اعتبار بقیه آن را انجام دهیم و پیش بینی می شود در دو سال آینده به اتمام خواهد رسید.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان تاکنون 910 میلیارد تومان برای زهکشی هزینه شده و هزار و 500 میلیارد تومان برای تکمیل طرح زهکشی در استان نیازمندیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدفگذاری برای افزایش کشت قراردادی در گلستان/ کمبودی در بازار نداریم

هدفگذاری برای افزایش کشت قراردادی در گلستان/ کمبودی در بازار نداریم