مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 ساعت 14:222022-05-07بين الملل

فشار سعودی به سعد حریری در آستانه انتخابات پارلمانی لبنان


منابع لبنانی از فشار ریاض به سعد حریری برای سوق دادن حامیان سنی او به سمت رای دادن به فهرستهای مورد حمایت سعودی در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی 15 ماه مه جاری خبر دادند.

- به نقل از رای الیوم، محافل لبنانی از فشار غیرمستقیم ریاض به سعد حریری رییس جریان المستقبل لبنان به منظور قانع کردن وی برای سوق دادن حامیان سنی او به سمت رای دادن به فهرست های مورد حمایت ریاض در انتخابات 15 مه جاری پرده برداشتند.

این پس از آن رخ می دهد که ریاض، حریری و جریان المستقبل را از ورود به انتخابات منع کرده و آن را وادار به خروج از روند سیاسی لبنان کرده بود به طوری که در 24 ژانویه 2022 حریری تصمیم به عدم مشارکت در انتخابات پارلمانی گرفت که در بیروت اینگونه وانمود شد که به خواست ریاض انجام شده است.

در روزهای اخیر عناصر وابسته به سعودی در بیروت از حریری خواسته اند که حامیان خود و جریان المستقبل در بیروت را به رای دادن به فهرست های مورد حمایت سعودی سوق دهد به ویژه که برآوردها و گزارش ها حاکی از آن است که حامیان حریری در راستای تحریم انتخابات یا رای دادن علیه کسانی که آنها را خائن به حریری می خوانند، گام بر می دارند و در واقع این واکنشی از سوی حامیان حریری به خاطر دور کردن او از صحنه سیاسی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار سعودی به سعد حریری در آستانه انتخابات پارلمانی لبنان

فشار سعودی به سعد حریری در آستانه انتخابات پارلمانی لبنان