مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 ساعت 12:022022-05-07سياسي

عشایر استان اردبیل 20 اردیبهشت ماه به ییلاقات کوچ می کنند


مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: 20 اردیبهشت ماه عشایر استان اردبیل قشلاقات را ترک و به مناطق ییلاقی این استان کوچ خواهند کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حاتم طهماسب پور ظهر شنبه در جلسه شورای عشایر استان اردبیل اظهار کرد: ساماندهی کوچ بهاره عشایر همه ساله با حضور دستگاه های متولی برنامه ریزی می شود که امسال نیز مقرر شده این کوچ از 20 اردیبهشت ماه از قشلاقات به سمت ییلاقات آغاز شود.

وی تصریح کرد: 13 هزار و 500 خانوار عشایری در قالب 70 هزار نفر جمعیت در کل 15 شهرستان استان مستقر هستند که عمده عشایر قشلاقی در شهرستان های پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز و گرمی حضور دارند.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل با اشاره به اینکه در جنوب استان نیز در منطقه خلخال شاهد استقرار عشایر هستیم، گفت: عشایر شمال استان به ییلاقات دامنه های سبلان، بزگوش و باغرو کوچ می کنند و در شهرستان خلخال نیز این عشایر به منظور ییلاق سپری به مناطق کوه های آق داغ و عجم داغی خواهند رفت.

طهماسب پور نقش عشایر را در تولید، امنیت و مرزبانی مهم ارزیابی کرد و افزود: عشایر استان با تقدیم 200 شهید و 50 جانباز نقش ایثارگری خود را در دوران دفاع مقدس ایفا کردند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ عشایر به عنوان فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی نهادینه شده است، خاطرنشان کرد: دام های عشایر ذخیره ژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عشایر استان اردبیل 20 اردیبهشت ماه به ییلاقات کوچ می کنند

عشایر استان اردبیل 20 اردیبهشت ماه به ییلاقات کوچ می کنند