مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 ساعت 09:322022-05-07اقتصادي

قیمت مواد غذایی در جهان همچنان بسیار بالاست


سخنگوی سازمان ملل متحد بر اساس گزارش فائو اعلام کرد قیمت مواد غذایی در جهان همچنان بسیار بالاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از یرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد عصر جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: فائو هشدار می دهد قیمت مواد غذایی همچنان بسیار بالا است و امنیت غذایی جهانی را به چالش می کشد.

دوجاریک با استناد به گزارش سایت قطره و به نقل ازسازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل در رم (فائو) درباره شاخص قیمت مواد غذایی اظهار داشت: قیمت جهانی کالاهای غذایی در ماه آوریل پس از یک جهش بزرگ در ماه مارس اندکی کاهش یافت که در نتیجه کاهش اندک قیمت روغن های گیاهی و غلات بود.

وی با بیان اینکه شاخص قیمت مواد غذایی فائو در ماه مارس به بالاترین حد خود رسیده بود، افزود که در ماه آوریل (ماه گذشته میلادی) صرفا هشت دهم درصد کاهش داشته است.

سخنگوی سازمان ملل گفت: فائو هشدار می دهد که اگرچه از کاهش اندک شاخص یک تحول خوب است، اما قیمت مواد غذایی همچنان بسیار بالا است و امنیت غذایی جهانی را به چالش می کشد.

پیش از این، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرده بود مشکل امنیت غذایی در جهان بدون احیای تولیدات کشاورزی اوکراین و صادرات مواد غذایی و کود روسیه به بازار جهانی حل نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت مواد غذایی در جهان همچنان بسیار بالاست

قیمت مواد غذایی در جهان همچنان بسیار بالاست