مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 ساعت 08:522022-05-07حوادث

کلاهبرداری سایبری، این بار با ترفند ارسال قبض جریمه خودرو


رییس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری از ترفند جدید مجرمان سایبری برای کلاهبرداری با روش ارسال پیامک قبض جریمه خودرو، خبر داد.

- مرتضی عسگری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: تعدادی از عوامل ارسال پیامک های جعلی به اسم سامانه ثنا در کشور دستگیر شدند اما گستردگی این شبکه باعث شده کماکان برخی از سودجویان از این طریق یا راه های دیگر سعی در فریب مردم داشته باشند.

رییس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری افزود: از دیگر راه هایی که در دستور کار کلاهبرداران سایبری قرار گرفته ارسال پیامک های جعلی جریمه خودرو است که قربانیان را برای پرداخت جریمه به لینک داخل پیامک ارجا می دهد و پس از ضربه روی لینک و ورود به سایتی با پیشنهاد بارگیری اپلیکیشن پرداخت، بدافزاری روی گوشی موبایل نصب می شود.

وی ادامه داد: با نصب این بدافزار، گوشی موبایل افراد هک شده و علاوه بر سرقت اطلاعات از جمله اطلاعات بانکی و تخلیه حساب، از گوشی قربانیان همین پیامک جریمه را به مخاطبین آن ها ارسال می کنند و این چرخه ادامه دار خواهد بود.

عسگری تاکید کرد: می توان با افزایش دقت و توجه به شماره پیامک های ارسال شده مانع این اتفاق شد، به این صورت که اگر پیامک های رسمی از جمله جریمه خودرو، عوارض و سامانه ثنا با شماره شخصی و تلفن همراه آشنایانمان به ما ارسال شد بدون توجه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداری سایبری، این بار با ترفند ارسال قبض جریمه خودرو

کلاهبرداری سایبری، این بار با ترفند ارسال قبض جریمه خودرو