مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 ساعت 08:272022-05-07اقتصادي

نیاز کشور به 14 میلیون تن در سال/ از کشاورز حمایت نمی شود


نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: 14 میلیون تن کل نیاز کشور به گندم است و 2 میلیون تن آن به صنف و صنعت تعلق می گیرد.

- البرز - نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: 14 میلیون تن کل نیاز کشور به گندم است و 2 میلیون تن آن به صنف و صنعت تعلق می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علیرضا عباسی صبح شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص اهمیت خودکفایی در محصول استراتژیک گندم در کشور اظهار کرد: سرانه مصرف گندم در کشور بین 140 تا 160 کیلوگرم است، این سرانه اگر فقط به مردم اختصاص پیدا کند 140 کیلوگرم و در صورتی که صنف و صنعت را هم لحاظ کنیم، 20 کیلوگرم اضافه می شود.

160 کیلوگرم را اگر در 85 میلیون جمعیت کشور ضرب کنیم، نیاز کشور به دست می آید که حدود 14 میلیون تن است پس 14 میلیون تن کل نیاز کشور به گندم است و 2 میلیون تن آن به صنف و صنعت تعلق می گیرد.

وی افزود: در سال های مختلف بعد از دهه 70 به صورت سینوسی در بعضی از سال ها خودکفا و در سال های دیگر وارد کننده شدیم و علت آن هم عدم خودکفایی پایدار بود، بنابراین وقتی هدف رسیدن به خودکفایی باشد باید پایداری در خودکفایی به صورت جامع دیده شود.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بیان کرد: در برنامه پنجم و ششم اجرای الگوی کشت مطرح می شود، اگر این الگو رعایت نشود همین تغییرات سینوسی در سال های پیش رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز کشور به 14 میلیون تن در سال/ از کشاورز حمایت نمی شود

نیاز کشور به 14 میلیون تن در سال/ از کشاورز حمایت نمی شود