مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 ساعت 08:122022-05-07سياسي

شهیدی که خانه خود را مقر مبارزات علیه شاه کرد/ یادگار پدر، هیچگاه پدر را ندید


خبرگزاری فارس - ایلام، سردار شهید هدایت صحرایی تنها پسر خانواده بود که مادرش را در نبود پدرش سرپرستی می کرد و زمانی که قدم در میدان نبرد علیه دشمن گذاشت فرزندی در راه داشت اما مگر می شود طریق اسلام و راه امام را به خاطر دوستی مادر و فرزند نادیده انگاشت؟! این بود که هدایت بر عهد خود وفادار ماند و خانواده اش را به خدا سپرد.

زادگاه در فاصله 35 کیلومتری دهلران و در مسیر این شهر به مهران روستایی با ترکیبی از طوایف جایروند و بالوی در کنار هم زیسته اند، این روستا چهل شهید داده است و سردار ما در چنین جایی پا به عرصه وجود نهاد.

ورود به مدرسه هدایت هفت ساله بود که در مدرسه ابتدایی روستای بیشه دراز ثبت نام و مشغول تحصیل شد؛ وی شاگرد ممتاز مدرسه بود و در درس و تحصیل خیلی جدیت داشت.

چون پدر هدایت فردی باسواد بود از همان ابتدا او را با نماز، تربیت اسلامی و قرآنی آشنا و مانوس کرده بود، همزمان که در مدرسه درس می خواند در اوقات فراغت به کمک پدر می رفت و در مغازه مشغول کار می شد.

ادامه تحصیل تا پیش از وقوع انقلاب اسلامی تحصیل در بیشه دراز فقط در مقطع ابتدایی امکان پذیر بود بنابراین هدایت برای ادامه تحصیل ناچار شد به دهلران برود و در آن شهر سکونت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهیدی که خانه خود را مقر مبارزات علیه شاه کرد/ یادگار پدر، هیچگاه پدر را ندید

شهیدی که خانه خود را مقر مبارزات علیه شاه کرد/ یادگار پدر، هیچگاه پدر را ندید