مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 ساعت 06:472022-05-07سياسي

نشریات اصلاح طلب: ریشه های تورم در عملکرد دولت سابق است


روزنامه اصلاح طلب آرمان اذعان کرد: ریشه های تورم در انباشت نقدینگی در دولت سابق است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روزنامه اصلاح طلب آرمان اذعان کرد: ریشه های تورم در انباشت نقدینگی در دولت سابق است.

این روزنامه می نویسد: به گفته بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران هر دولتی که بتواند پایه پولی و نقدینگی را کنترل کند تورم را نیز کنترل خواهد کرد.

بررسی آمارها حاکی از این است که در دولت گذشته با وجود شعار ممنوعیت بهره مندی از منابع بانکی و کنترل رشد پایه پولی، اما شاهد رشد ماهانه پایه پولی و نقدینگی و به تبع آن تورم بودیم؛ در این دولت هم شعارهایی برای عدم استقراض دولت از بانک مرکزی مطرح شد با این حال استقراض غیرمستقیم دولت از بانک ها و بانک مرکزی همچنان ادامه دارد ولی بانک مرکزی در آماری جدید اعلام کرده که دولت موفق شده تا 11 واحد درصد پایه پولی را کاهش دهد.

هر چند انتظار می رفت این کاهش اثراتی را در اقتصاد داشته باشد ولی اینطور نشد، چراکه کلیات اقتصاد ایران دارای مشکلات اساسی است.

وحید شقاقی شهری، کارشناس اقتصادی در این باره گفت: اصولا نباید به آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی خدشه وارد کنیم، اگر آمار کاهش 11 واحد درصدی پایه پولی از سوی بانک مرکزی اعلام شده باشد را باید به عنوان یک سند بپذیریم، اما در مورد بحث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشریات اصلاح طلب: ریشه های تورم در عملکرد دولت سابق است

نشریات اصلاح طلب: ریشه های تورم در عملکرد دولت سابق است