مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 اردیبهشت 1401 ساعت 16:172022-05-06سياسي

چانه زنی با عربستان برای افزایش سن حاجی ها


در صورتی که شرط سنی برای حضور زائران در حج به بالای 70 تا 75 سال افزایش یابد و نداشتن بیماری زمینه ای ملاک حضور در سرزمین وحی قرار گیرد، افرادی در بین زائران هستند که در سلامت کامل بوده و می توانند حج را به انجام برسانند.

- نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با جمعی از مراجع عظام تقلید از رایزنی با عربستان برای افزایش سن زائران شرکت کننده در حج خبر داد.

عربستان تحت تاثیر کرونا حضور زائران بالای 65 سال را در حج امسال ممنوع کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، سیدعبدالفتاح نواب به همراه سیدصادق حسینی با حضور در دفاتر مراجع عظام تقلید آیت الله ناصر مکارم شیرازی، آیت الله جعفر سبحانی و آیت الله حسین نوری همدانی درباره آخرین وضعیت حج تمتع و برنامه پیش روی ایران گفت وگو کردند.

نظر اصلاحی ایران برای تغییر سن حج به عربستان اعلام شده نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این دیدارها با اشاره به سهمیه بندی عربستان مبنی بر اعزام 45 درصد زائران ایرانی و اعلام شرط سنی زیر 65 سال، از رایزنی ها برای افزایش سن به منظور تشرف و به تناسب آن، افزایش تعداد زائران خبر داد و گفت: نظر اصلاحی و سازنده خود را در این زمینه به دولت عربستان اعلام کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چانه زنی با عربستان برای افزایش سن حاجی ها

چانه زنی با عربستان برای افزایش سن حاجی ها