مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اردیبهشت 1401 ساعت 17:322022-05-05دانش

دومین روز ربوکاپ آزاد ایران؛ پرنده های امدادگر در آسمان فناوری


دومین روز ربوکاپ آزاد ایران رقابت 12 ربات پرنده در بخش امداد و نجات به پایان رسید.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ شانزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران 2022(IranOpen RoboCup)  از روز گذشته در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد افتتاح شده است، در این مسابقات حدود 135 تیم از دانشگاه ها و مدارس داخل و خارج از کشور و حدود 800 شرکت کننده حضور یافته اند و امروز پنج شنبه شاهد برگزاری مسابقات در دومین روز رقابت ها بودیم.

* غیبت بعضی تیم ها به دلیل گرانی و کرونا در شانزدهمین دوره رقابت های ربوکاپ بعضی از تیم ها حضور ندارند، اما علت غیبت این تیم ها را از مرتضی موسی خانی رییس کمیته ملی ربوکاپ جویا شدیم.

موسی خانی گفت: بعضی از تیم ها به دلیل گران شدن قطعات و بعضی دیگر که تیم های شهرستانی بودند به علت شیوع پاندمی کرونا امکان حضور در تهران را نداشتند اما به هر حال بلافاصله بعد از بازگشایی دانشگاه ها با دستور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، مسأله راه اندازی این مسابقات مطرح و موج خوبی از امید و شادی و نشاط دوباره ای میان دانشجویان و جوانان ایجاد شد.

  * گام موثر ایران در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک در حاشیه برگزاری دومین روز مسابقات ربوکاپ، مرتضی موسی خانی رییس کمیته ملی ربوکاپ درباره اثرگذاری این رقابت ها در جامعه گفت: بسیاری از محصولات تولید شده تیم ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین روز ربوکاپ آزاد ایران؛ پرنده های امدادگر در آسمان فناوری

دومین روز ربوکاپ آزاد ایران؛ پرنده های امدادگر در آسمان فناوری