مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اردیبهشت 1401 ساعت 17:222022-05-05سياسي

اردبیل استان قاچاق خیز نیست/سهم کم پرونده های قاچاق در حوزه قضایی


دبیر کمیسیون نظارت و مبارزه با کالا و ارز قاچاق استان اردبیل گفت: استان اردبیل جز استان های قاچاق خیز نیست و کمترین پرونده را در این حوزه شاهد هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر مبارزه با فساد که از سال 80 ابلاغ شده، اخیراً اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را نیز شاهد بودیم که به معنای واقعی به مجموعه انتظامی و سایر دستگاه ها اختیارات تامی داده تا با عوامل قاچاق برخورد جدی را انجام دهند.

مجتهدی افزود: 10 اردیبهشت امسال از سوی نهاد ریاست جمهوری قانون اصلاح شده مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابلاغ شده و همه دستگاه ها موظف به اجرای این قانون هستند که در آن به واردکنندگان کالا در چارچوب قوانین مشخص عناصر تشویقی در نظر گرفته شده و در کنار آن با هرگونه قاچاق کالا از طریق مبادی غیررسمی تاکید شده است.

وی شناسنامه دار کردن کالاها را در رهگیری دقیق و رصد فروش و عرضه این کالاها یادآور شد و خاطرنشان کرد: قاچاق به افزایش شکاف طبقاتی، بالا رفتن پول شویی، افزایش هزینه ها و کاهش انگیزه سرمایه گذاری منجر شده و ضروری است مبارزه بی امان با قاچاق کالا در ردیف جرایم اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

مجتهدی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در قانون جدید قاچاق در ردیف جرایم اقتصادی قرار گرفته و سعی بر این است تا با عوامل و عناصر آن برخورد قانونی انجام شده و جلو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردبیل استان قاچاق خیز نیست/سهم کم پرونده های قاچاق در حوزه قضایی

اردبیل استان قاچاق خیز نیست/سهم کم پرونده های قاچاق در حوزه قضایی