مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اردیبهشت 1401 ساعت 12:422022-05-05اقتصادي

بیش از3 هزار تن ماهی از دریاچه پشت سد ارس صید شد


سه هزار و 600 تن ماهی از ذخایر منابع آبی دریاچه پشت سد ارس در این شهرستان صید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی میدیر شیلات و آبزیان پلدشت محمد مقدم اظهار داشت: سه هزار و 600 تن ماهی از ذخایر منابع آبی دریاچه پشت سد ارس در این شهرستان صید شد.

وی با بیان اینکه 25 درصد این میزان صید توسط تعاونی ها در پلدشت صید و روانه بازار مصرف شده است، افزود: 400 صیاد فعال در قالب تعاونی صید و صیادی در این شهرستان کار می کنند ولی سهم ناچیزی از این صیدها دارند.

مدیر شیلات و آبزیان پلدشت ادامه داد: 75 درصد از ماهیان این منبع عظیم آبی توسط صیادان غیر مجاز بومی صید می شود که آسیبی جدی به صنعت شیلات این منطقه و اشتغال مردم محلی و بومی است.

 مقدم گفت: ممنوعیت صید و صیادی در این منبع آبی با هدف زاد ولد ماهیان و حفظ ذخایر از هم اکنون تا شهریور ماه امسال آغاز و مقرر شده امسال برای حفظ و بازسازی ذخایر رودخانه مرزی ارس و حمایت از تعاونی های صید و صیادی سه میلیون قطعه انواع بچه ماهی در این رودخانه رهاسازی شود.

وی با اشاره به ظرفیت تولید سه هزار و 700 تنی انواع آبزیان در منابع آبی رودخانه ارس ادامه داد: برندهای مهم این زیست بوم ارزشمند برای آبزیان شمال غرب از بین رفته و تنها راه احیای آن افزایش نیروهای حفاظتی و نیز تعامل تنگاتنگ شیلات، مرز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از3 هزار تن ماهی از دریاچه پشت سد ارس صید شد

بیش از3 هزار تن ماهی از دریاچه پشت سد ارس صید شد