مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اردیبهشت 1401 ساعت 09:522022-05-05بين الملل

دادگاه حمید نوری و راستی آزمایی یک ادعا درباره رابطه منافقین با صدام


میزبانی صدام از رجوی و میهمانی مجاهدین در بغداد ریشه های تاریخی دارد که منجر به اقدامات نظامی و تروریستی منافقین علیه ملت خود در طول هشت سال جنگ تحمیلی می شود.

-   فروغ جاویدان  همکاری های فرقه رجوی با رژیم بعث صدام در طول جنگ تحمیلی که مصداق تام و تمام آن در عملیات موسوم به فروغ جاویدان به نمایش درآمد، با گرفتاری منافقان در دام مرصاد به منجلاب اسفباری منجر شد.

  اما در این میان یکی از ابعاد بازخوانی نشده حضور منافقین در عراق در دهه 60،  پیشینه روابط سازمان مجاهدین خلق و رژیم بعث عراق است.

مسعود رجوی در 17 خرداد 1365 در حالی وارد بغداد شد که اعضای سازمان یک سال پیش از آن بطور رسمی در عراق مستقر شده بودند و صدام در حالی در 25 خرداد 65 میزبان سرکرده منافقین شد که دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی رژیم بعثی شناخت کافی و آشنایی بیش از پیشی با سوابق و نوابغ تروریستی سازمان داشتند.

اولین درگیری؛ اولین ارتباط سازمان مجاهدین خلق در سال 1348 با هدف یادگیری فنون نظامی و آموزش اعضای خود و همچنین به منظور تأمین سلاح، مهمات و تجهیزات اقدام به ارتباط با سازمان الفتح و مبارزان فلسطینی کرد.

حسین احمدی روحانی عضو جداشده این گروهک که سال 1348 را شروع فعالیت های خارج از کشور سازمان می داند در این باره می نویسد: این تماس ها به خاطر تأمین آموزش نظامی افراد س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادگاه حمید نوری و راستی آزمایی یک ادعا درباره رابطه منافقین با صدام

دادگاه حمید نوری و راستی آزمایی یک ادعا درباره رابطه منافقین با صدام