مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 اردیبهشت 1401 ساعت 08:522022-05-05پزشكي

فعالیت تنها 30 درصد ماماهای فارغ التحصیل درکشور


در حال حاضر از حدود 47 هزار مامای فارغ التحصیل در کشور، تنها کمتر از 30 درصد در بخش های دولتی و خصوصی بکارگرفته شده اند.

حدود 6000 ماما در برنامه پزشک خانواده شهری و روستایی نیز مشغول فعالیت هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،ابراهیم نوری گوشکی متخصص پزشکی خانواده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مناسبت روز جهانی ماما در یادداشتی که در اختیار این خبرگزاری گذاشته آورده است: هر ساله پنجم ماه می مصادف با 15 اردیبهشت ماه ازسوی سازمان بهداشت جهانی و کنفدراسیون بین المللی مامایی به نام روز جهانی ماما نام گذاری شده است.

روز جهانی ماما برای اولین بار در سال 1980 پیشنهاد شد و سپس از سال 1992 به صورت رسمی، کنفدراسیون بین المللی مامایی در بیانیه ای خطاب به همه سازمانها و نهادهای بین المللی مامایی، این روز را اعلام کرد.

از آنجایی که هرساله بیش از 300 هزار زن در دنیا  جان خود را از دست می دهند و میلیونها نفر از عوارض ناشی از بارداری و زایمان رنج می برند، کنفدراسیون مامایی از تمامی ماماها دعوت به همکاری کرد ه و از آنها خواسته  تا بیش از قبل، مرگ و میرهای ناشی از زایمان را به افکار عمومی مردم  جامعه خود نشان دهند.

جمعیت مامایی ایران  نیز از سال 1380 عضویت کنفدراسیون بین المللی ماماها را پذیرفته و فعالانه در کنگره های  این کنفدراسیون ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت تنها 30 درصد ماماهای فارغ التحصیل درکشور

فعالیت تنها 30 درصد ماماهای فارغ التحصیل درکشور