مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اردیبهشت 1401 ساعت 16:122022-05-04اقتصادي

سدهای تهران توان تامین آب کشاورزی را ندارد


مدیرکل دفتر تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای تهران گفت: با توجه به کاهش 269 میلیون مترمکعبی ذخایر سدهای تهران امکان تامین آب کشاورزی برای پایین دست سدها وجود ندارد.

- به نقل از صدا و سیما، محمد شهریاری، با اشاره به اینکه موجودی ذخایر سدهای پنج گانه تهران هم اکنون 505 میلیون مترمکعب است افزود: در روز مشابه سال گذشته میزان ذخایر 774 میلیون مترمکعب بود که این رقم نشان از کاهش 269 میلیون مترمکعبی ذخایر در سدهای پنج گانه تهران است.

وی گفت: در حوضه آبریز سدهای تهران در فروردین ماه سال جاری فقط 10 میلی متر بارش ثبت شده است که این رقم در مقایسه با عدد 43.

5 میلی متر متوسط بلند مدت بارش های استان تهران حدود 77 درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیرکل دفتر تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به بودجه برفی که از زمستان سال گذشته ایجاد شده است گفت: اگر بارش بهاری وجود نداشته باشد، برف های موجود تبدیل به روان آب نخواهد شد و مخازن سدهای تهران تغذیه نمی شوند.

شهریاری ادامه دا د: بخش عمده ای از ذخایر سدهای تهران صرف آب شرب میشود بنابراین با توجه به شرایط موجود امکان تامین آب برای بخش کشاورزی وجود ندارد.

وی افزود: ما با اعمال سیاست های انقباضی می توانیم آب شرب ماه های آینده و تابستان را تامین کنیم و البته سهم کوچکی هم به درختان پایین دست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سدهای تهران توان تامین آب کشاورزی را ندارد

سدهای تهران توان تامین آب کشاورزی را ندارد