مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اردیبهشت 1401 ساعت 11:222022-05-04سياسي

دقلو: کسانی هستند که در سودان و دارفور کمین کرده اند


معاون رییس شورای حاکمیتی سودان گفت: درگیری های قبیله ای در دارفور ساختگی و برنامه ریزی شده است و کسانی هستند که در سودان و دارفور کمین کرده اند.

- به نقل از روسیاالیوم، محمد حمدان دقلو معاون رییس شورای حاکمیتی سودان کسانی که در کمین نشسته اند را به دست داشتن در تشدید درگیری های بین قبایل دارفور واقع در غرب این کشور متهم کرد.

بر اساس این گزارش، محمد حمدان دقلو، معاون رییس شورای حاکمیتی سودان افزود: درگیری های قبیله ای در دارفور ساختگی و برنامه ریزی شده است و کسانی هستند که در سودان و دارفور کمین کرده اند.

وی در ادامه بر بازخواست، شناسایی و سپردن عوامل رخدادهای کرینک و الجنینه به دستگاه قضایی این کشور تاکید کرد.

دقلو از تشکیل چندین کمیته قانونی و سیاسی در کنار یک کمیته بی طرف به ریاست دادستان کل برای انجام تحقیقات در خصوص این رخدادها خبر داد.

گفتنی است که درگیری های مسلحانه ای بین برخی گروه های قبلیه ای در ایالات دارفور غربی سودان طی هفته های اخیر از ماه آوریل گذشته رخ داده است که در نتیجه آن حدود 200 غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

دادستانی عمومی سودان، روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که خلیفه احمد، دادستان کل این کشور دستوری مبنی بر تشکیل کمیته تحقیق و بررسی درباره حوادث خونین اخیر در غرب دارفور را صادر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دقلو: کسانی هستند که در سودان و دارفور کمین کرده اند

دقلو: کسانی هستند که در سودان و دارفور کمین کرده اند