مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اردیبهشت 1401 ساعت 11:022022-05-04سياسي

نوای رحمت دف نوازان کردستانی در پالنگان


به همت حوزه هنری استان کردستان و فرمانداری کامیاران گروه 1000 دف در پالنگان نوای رحمت را به صدا در می آورند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، امین مرادی رییس حوزه هنری استان کردستان پیش از ظهر امروز در نشستی مجازی با خبرنگاران ضمن تبریک عید سعید فطر، اظهار کرد:حوزه هنری استان کردستان با همکاری و همراهی فرمانداری شهرستان کامیاران در سومین اجرای گروهی دف نوازان در سال جاری؛ اجرای گروهی 500 دف نواز کردستانی به مناسبت عید سعید فطر در پالنگان برگزار می شود.

  وی با اشاره به اجرای گروهی 300 دف نواز کردستانی در جشن ملی نوروز در تهران و سنندج در ابتدای سالجاری گفت: دف و دف نوازی یکی از ویژگی های منحصر به فرد مردم کردستان است که از احترام و جایگاه ویژه ای نزد مردم برخوردار است.

مرادی ادامه داد: نوای عرفانی این ساز هنگامی که با صدای مولودی خوانان و مداحان توانمند که  با بهره گیری از اشعار نغز شاعران  به شکرگزاری از درگاه احدیت و ذکر اوصاف پیامیر اسلام(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام می پردازند هم آوا می شود مخاطب را به عالم والا سوق و روح ها را صیقل می دهد.

رییس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به نام گذاری سنندجی عنوان پایتخت دف جهان و ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامان در یونسکو و ثبت دف سازی و دف نوازی به عنوان یک میراث معنوی مردم کردستان ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوای رحمت دف نوازان کردستانی در پالنگان

نوای رحمت دف نوازان کردستانی در پالنگان