مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اردیبهشت 1401 ساعت 20:422022-05-02سياسي

ماه خدا رفته و عید آمده/ واجبات و مستحبات شب و روز عید فطر


ماه مبارک رمضان پس از 30 روز روزه داری مومنان به پایان رسید و امشب در آستانه عید سعید فطر، امر واجب پرداخت فطریه و مستحباتی چون نماز عید و اذکار و اعمالی برای مسلمانان سفارش شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قرآن و فعالیت های دینی خبرگزاری فارس، ماه مبارک رمضان امسال 30 روزه شد و طبق تشخیص رهبر معظم انقلاب، فردا سه شنبه 13 اردیبهشت، عید سعید فطر خواهد بود.

طبق برنامه اعلامی از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نماز عید سعید فطر، فردا در دانشگاه تهران به امامت آیت الله کاظم صدیقی برگزار می شود.

همچنین نماز باشکوه عید فطر، فردا در تمام مصلی های کشور و مساجد برپا می شود که در تهران، بیش از 1000 مسجد و در سراسر کشور 1300 بقعه متبرکه از این مراسم میزبانی خواهند کرد.

این در حالی است که در سال 1399 نماز عید فطر به دلیل شیوع ویروس کرونا در امامزادگان اقامه نشد و در سال 1400 با محدودیت همراه بود.

  زمان پرداخت زکات فطره یکی از اعمال واجب روز عید سعید فطر پرداخت زکات فطره است که به فتوای اغلب علما باید زکات فطره از شب عید تا قبل از ظهر روز عید پرداخت شود و اگر کسی این امکان را نداشت باید زکات فطره را از مالش جدا کند و کنار بگذارد و بعداً پرداخت کند.

پرداخت فطریه به چه کسانی واجب است؟ زکات فطره بر کسانی واجب است که در شب عید فطر اولاً مکلف باشند و ثانیاً فقی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماه خدا رفته و عید آمده/ واجبات و مستحبات شب و روز عید فطر

ماه خدا رفته و عید آمده/ واجبات و مستحبات شب و روز عید فطر