مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اردیبهشت 1401 ساعت 19:122022-05-02پزشكي

آسم مانع ورزش کردن نیست/ شناسایی 966 مبتلا در گناوه


کارشناس مبارزه با بیماری های غیر واگیر شبکه بهداشت گناوه بابیان اینکه 966 نفر در شهرستان گناوه مبتلا به آسم هستند گفت: داشتن آسم به معنای ورزش نکردن نیست.

- هاجر عوض پور در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون روز جهانی آسم با اشاره به اینکه آسم یک اختلال التهابی مزمن و غیر واگیر راه های هوایی است اظهار داشت: در این اختلال، بیمار به طور مکرر دچار سرفه، تنگی نفس، خس خس سینه و احساس فشار بر روی قفسه سینه می شود اگر چه ممکن است بیمار همه این علائم را با هم نداشته باشد.

کارشناس مبارزه با بیماری های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: منظور از مزمن آن است که بیماری همیشه در فرد مبتلا وجود دارد حتی زمانی که فاقد علامت است.

وی با بیان اینکه علت اصلی این بیماری ناشناخته است افزود: تحقیقات نشان داده است که ترکیبی از عوامل ارثی (ژنتیکی) و محیطی در بروز این بیماری نقش دارند.

وی تصریح کرد: وجود سابقه آسم، اگزما، آلرژی بینی و آلرژی غذایی در اعضای خانواده (یعنی وجود استعداد آلرژی)، احتمال بروز آسم را در سایر افراد خانواده افزایش می دهد.

کارشناس مبارزه با بیماری های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان گناوه اضافه کرد: مواجهه با برخی عوامل محیطی همچون دود سیگار و اسپند یا آتش، آلودگی هوا، آلاینده های شیمیایی و یا تماس های شغلی مانند کارگران لاستیک س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسم مانع ورزش کردن نیست/ شناسایی 966 مبتلا در گناوه

آسم مانع ورزش کردن نیست/ شناسایی 966 مبتلا در گناوه