مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اردیبهشت 1401 ساعت 10:122022-05-02سياسي

سلیمی نمین: مطهری با برهم زدن سنت خشک تبلیغ، افراد را جذب خود کرد


در سنت حوزوی مرسوم نبود که در صورت آکادمیک، میز و صندلی باشد و در آن به بیان معارف و موضوعات اسلامی مشغول شد، اما مطهری در حسینیه ارشاد با نوآوری و عدول از سنت خشک تبلیغ مرسوم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، فهم شاخصه ها و ویژگی های شهید مطهری به ما کمک می کند تا به خوبی دریابیم علت ماندگاری و اهمیت این متفکر انقلابی در چیست، در این راستا بر آن شدیم تا با عباس سلیمی نمین، پژوهشگر تاریخ گپی بزنیم که در ادامه بخش هایی از این گفت وگو را می خوانید.

پرچمداری مبرّز در حوزه و دانشگاه عباس سلیمی نمین در ابتدا گفت: فارغ از بحث های مقایسه ای بین اندیشمندان و صاحبان فکر، شهید مطهری به عنوان یکی از مبرز ترین شاگردان امام خمینی و علامه طباطبایی همواره در عرصه های مختلف پرچمدار و پیشرو بودند.

شهید مطهری چه در میدان حوزه و چه در ساحت دانشگاه به علت داشتن معلومات گسترده و فراگیر نمی شد در برابرش بهانه جویی کرد و او را نادیده گرفت.

شهید مطهری هم در دانشگاه کرسی درس داشت، هم در حوزه علمیه فعال بود و اقدامات جدی ای را پیگیری می کرد.

  نوآوری در بیان معارف اسلامی وی افزود: از مهم ترین شاخصه های شهید مطهری این بود که علی رغم حضور در دانشگاه و محافل اندیشه ای آن زمان که مورد هجوم تفکرات انحرافی سرمایه داری و مارکسیستی بود، اصلاً و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلیمی نمین: مطهری با برهم زدن سنت خشک تبلیغ، افراد را جذب خود کرد

سلیمی نمین: مطهری با برهم زدن سنت خشک تبلیغ، افراد را جذب خود کرد