مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اردیبهشت 1401 ساعت 09:322022-05-02سياسي

مجازات های جایگزین حبس باید به فرهنگ غالب جامعه تبدیل شود


در حالیکه حرکت قوه قضاییه به سمت استفاده از مجازات های جایگزین حبس است این مهم باید به فرهنگ غالب و قابل پذیرش مردم در جامعه تبدیل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، غلامعلی دهشیری صبح امروز در جمع برخی از زندانبان و پرسنل سازمان زندانهای استان اظهار کرد: زندان باید به محل نگهداری مجرمین خطرناک تبدیل شود و برای سایر جرائم خرد و کم اهمیت، استفاده از مجازات های جایگزین مد نظر قرار گیرد.

وی استفاده از مجازات حبس را داری تبعات بسیاری برای خانواده زندانی و سایر ارکان حاکمیت دانست و گفت: سلب آزادی یک فرد که بنا به ارتکاب یک جرم و بر اساس حکم قضایی صورت می گیرد، آسیب های جدی به خانواده بیگناه زندانی وارد می کند و هزینه های مادی و معنوی بسیار زیادی را برای حاکمیت دارد.

رییس کل دادگستری یزد هدف از مجازات را اصلاح مجرم و باز اجتماعی کردن مددجو ذکر کرد افزود: تا زمانی که درجه جرم اجازه دهد و امکان این باشد که از مجازات های جایگزین حبس استفاده گردد نباید به سمت استفاده از مجازات زندان رفت.

دهشیری تصریح کرد: وقتی فردی به مجازات زندان دچار می شود یک مضطر واقعی است چراکه دیگر حتی نمی تواند امور مربوط به خویش را پیگیری کند و اگر در جرائم مالی، شاکی داشته باشد نمی تواند حتی به دنبال جلب رضایت شاکی برود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجازات های جایگزین حبس باید به فرهنگ غالب جامعه تبدیل شود

مجازات های جایگزین حبس باید به فرهنگ غالب جامعه تبدیل شود