مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اردیبهشت 1401 ساعت 08:572022-05-02سياسي

پایش 200 هزار هکتار از مراتع قشلاقی دامغان


علی اکبر عباسی راد، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان در گفت وگو با خبرنگار فارس در دامغان از اجرای طرح پایش مراتع و نظارت بر طرح های مرتع داری در مناطق قشلاقی این شهرستان خبر داد.

وی گفت: در سال 1400 حدود 200 هزار هکتار از مراتع قشلاقی شهرستان دامغان در دو قالب پروانه چرا یا طرح مرتع داری مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان اضافه کرد: در راستای حفظ و صیانت از مراتع و عملیات مدیریت مراتع و نظارت بر پروانه چرای دام با هدف حفظ و تقویت پوشش گیاهی، طرح پایش مراتع زمستانه در این شهرستان اجرا شد.

عباسی راد با اشاره به اینکه مراتع در اقتصاد کشور ازلحاظ تأمین علوفه مورداستفاده دام و از دیدگاه حفاظت آب و خاک جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند، افزود: در خصوص اهمیت مراتع می توان ویژگی های بسیار دیگری را برشمرد که مدیریت اصولی این اراضی را ضروری می سازد.

وی لزوم کنترل های لازم در عرف های مرتعی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: حضور مستمر مرتع داران ذی حق در عرف های تعیین شده ضمن جلوگیری از تخلفات احتمالی در ورود و خروج غیرقانونی دام های غیرمجاز می تواند تا حد قابل توجهی مانع از تخریب و تصرف در این عرصه ها شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایش 200 هزار هکتار از مراتع قشلاقی دامغان

پایش 200 هزار هکتار از مراتع قشلاقی دامغان