مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اردیبهشت 1401 ساعت 07:272022-05-02دانش

حل معمای 60 ساله درباره انفجارهای خورشید


دانشمندان ناسا از مأموریت چند مقیاسی مغناطیسی (MMS) نظریه ای را ارائه کردند که فرآیندهای رخ داده در طول اتصال مجدد مغناطیسی سریع را توضیح می دهد، - دانشمندان ناسا از مأموریت چند مقیاسی مغناطیسی (MMS) نظریه ای را ارائه کردند که فرآیندهای رخ داده در طول اتصال مجدد مغناطیسی سریع را توضیح می دهد، دانشمندان ناسا یک معمای 60 ساله درباره انفجارها در خورشید را حل کردند و این کشف می تواند به آنها کمک کند تا پتانسیل همجوشی هسته ای را آزاد کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، دانشمندان ناسا یکی از رازهای متعدد ستاره مرموز منظومه ما را کشف کردند نوعی از شراره های خورشیدی که چند دقیقه طول می کشند، مقدار انرژی کافی برای تامین انرژی زمین به مدت 20 هزار سال را با سرعت فوق العاده ای تولید می کنند.

طبق گزارش ناسا، دانشمندان بیش از نیم قرن است که در تلاش برای درک فرآیندی به نام اتصال مجدد مغناطیسی سریع بوده اند و محققان ناسا احتمالا به تازگی آن را کشف کرداند.

پیش به سوی انرژی بی حد و حصر این کشف می تواند بینش جدیدی در مورد فرآیندهایی ارائه دهد که می توانند کاربردهای عملی روی زمین داشته باشند، مانند همجوشی هسته ای که هدف آن استفاده از انرژی مشابه انرژی تولیدی خورشید و ستارگان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل معمای 60 ساله درباره انفجارهای خورشید

حل معمای 60 ساله درباره انفجارهای خورشید