مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اردیبهشت 1401 ساعت 06:022022-05-02پزشكي

زندگی در مناطق سرسبز موجب تقویت عملکرد شناختی می شود


شواهد جدید نشان می دهد قرار گرفتن محل سکونت در معرض فضای سبز، مانند پوشش گیاهی سبز، یک رویکرد بالقوه در سطح جمعیت برای بهبود سرعت پردازش و توجه و عملکرد کلی شناختی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از ساینس دیلی، عملکرد شناختی در میانسالی یک پیش بینی کننده قوی است که نشان می دهد ممکن است فرد در آینده به زوال عقل مبتلا شود یا خیر.

اکنون، مطالعه جدید به رهبری دانشگاه بوستون نشان داده است که افزایش فضای سبز در مناطق مسکونی می تواند به بهبود عملکرد شناختی در زنان میانسال کمک کند و این ارتباط را می توان با کاهش افسردگی که عامل خطر زوال عقل است، توضیح داد.

این مطالعه نشان داد که قرار گرفتن در معرض فضای سبز در اطراف خانه و محله اطراف می تواند سرعت پردازش و توجه را بهبود بخشد و همچنین عملکرد شناختی کلی را تقویت کند.

نتایج همچنین نشان داد که کاهش افسردگی ممکن است به توضیح ارتباط بین فضای سبز و شناخت کمک کند و تحقیقات قبلی را تقویت کند که قرار گرفتن در معرض پارک ها، باغ های اجتماعی و سایر فضای سبز را با بهبود سلامت روان مرتبط می داند.

دکتر مارسیا پسکادور جیمنز ، سرپرست این تحقیق، می گوید: این مطالعه از معدود مطالعاتی است که شواهدی ارائه می دهد که فضای سبز ممکن است برای عملکرد شناختی در سنین بالاتر مفید باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زندگی در مناطق سرسبز موجب تقویت عملکرد شناختی می شود

زندگی در مناطق سرسبز موجب تقویت عملکرد شناختی می شود