مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اردیبهشت 1401 ساعت 00:522022-05-01سياسي

چگونگی وضعیت رویت هلال ماه در عربستان و ایران


اگر در عربستان و چند کشور دیگر عید اعلام شود، نخستین پرسشی که ممکن است برای مردم ما پیش بیاید، این است که دور تا دور شما، همه کشورها اعلام کردند اول یا پایان رمضان است! ایران چه مزیتی دارد که در خاکش ماه را نمی بینید و بقیه می بینند؟اگر در عربستان و چند کشور دیگر عید اعلام شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، یک باور نادرستی بین برخی از مردم و از سال های دور هست که می گویند اگر امروز عربستان عید بوده، فردا ایران عید است! در همین باره، سیدمحسن قاضی میرسعید ، رکورد دار استهلال در دنیا و صاحب سبک در این باره گفت: در عربستان برای اثبات رویت هلال ماه نو، دو شاهد عادل کافی است.

آنجا اعلام می کنند که مردم بروند برای رویت و هر دو نفری که به متصدی محلشان بگویند ماه را دیده اند و او هم این مسأله را گزارش کند، از نظر عربستان مورد پذیرش است! وی افزود: در سال 76 که به عربستان سفر کرده بودم، با یکی از شیعیان عربستان که عضو شورای هلال ماه عربستان بود، صحبت کردم و می گفت که زورش به جایی نمی رسد و او هم معتقد بود به اشتباهاتی که در آنجا دارند.

قاضی میرسعید ادامه داد: این مسأله را مقایسه کنید با کشورمان که که حدود 150 گروه رصدی ورزیده و مجهز به تلسکوپ دوچشمی، برای استهلال تشکیل می شود و به نقاط صعب العبور می روند و در کشورهای دیگر مثل عربستان سعودی فقط هفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونگی وضعیت رویت هلال ماه در عربستان و ایران

چگونگی وضعیت رویت هلال ماه در عربستان و ایران