مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اردیبهشت 1401 ساعت 22:122022-05-01اجتماعي

گنبدخانه مسجد جامع ارومیه مرمت می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: به زودی مرمت های اضطراری در گنبدخانه مسجد جامع ارومیه آغاز می شود.

- در این زمینه با اشاره به آخرین وضعیت مرمت و احیای مسجد جامع ارومیه اظهار کرد: عملیات مرمت و احیای این مسجد از سال 1398 آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد.

وی افزود: بخش هایی از گنبدخانه مسجد جامع ارومیه به دلیل بارش های انجام شده و نفوذ آب دچار رطوبت شده بود که برای این منظور مرمت های اضطراری در این مکان به زودی آغاز می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ادامه داد: بخش هایی از زیر سقف گنبدخانه و گچ بری های پیرامون و بخش هایی از پایین دست دیواره ضلع شرقی گنبدخانه نیاز به تمیزکاری و مرمت های موضعی دارد که پیمان کار ذی صلاح برای اجرای این مرمت ها عقد قرارداد شده است.

وی عنوان کرد: در ادامه ساماندهی ساماندهی مسجد جامع ارومیه نحوه ورود و خروج به مسجد، احیای حجرات ضلع شمالی مسجد، انجام مطالعات باستان شناسی و … نیز منظور خواهد شد.

جباری تصریح کرد: در طول چند سال گذشته برا ی حفاظت و نگهداری و مطالعات این مسجد بیش از 50 میلیارد ریال هزینه شده و برای احیا حجرات ضلع شرقی مسجد جامع که از سال 99 آغاز شده 30 میلیارد ریال هزینه انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گنبدخانه مسجد جامع ارومیه مرمت می شود

گنبدخانه مسجد جامع ارومیه مرمت می شود