مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اردیبهشت 1401 ساعت 15:122022-05-01اقتصادي

ضرورت مهار تورم همزمان با افزایش دستمزد کارگر


نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: تا زمانی که تورم کنترل نشود شیرینی افزایش دستمزد به اندازه کافی نخواهد بود و اگر دولت ارز ترجیحی را به درستی مدیریت نکند تورم در انتظار جامعه خواهد بود.

- آیت اسدی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به مسائل بر زمین مانده حقوق کارگران در قانون کار اظهار داشت: حدود 60 درصد از مسایل کارگران در قانون کار اجرا نشده و بر زمین مانده است، در تبصره ماده ماده 7 قانون کار آمده است که  هر کاری که جنبه مستمر دارد، باید قرارداد دائم منعقد شود .

وی ادامه داد: دادنامه دیوان عدالت اداری به درخواست یکی از کارفرمایان مجوز قرارداد موقت کار در کارهایی که ماهیت دائم دارند را داد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار، قانون کار را یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی دانست و گفت: بسیاری از مواد قانون کار که مربوط به امور کارگری و حمایت از نیروی کار است، دست نخورده باقی مانده است.

اسدی گفت: بخش هایی از قانون کار برگرفته از قانون اساسی و آیین مبین اسلام است، دستمزد و حقوق مصوب شورای عالی کار اعلام پرداخت حداقل حقوق است و این قانون یک قانون آمره است و عدول از آن ممکن است، نمی توان به حقوق کمتر از این توافق کرد و چنین توافقی غیر قانونی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت مهار تورم همزمان با افزایش دستمزد کارگر

ضرورت مهار تورم همزمان با افزایش دستمزد کارگر