مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اردیبهشت 1401 ساعت 13:422022-05-01اجتماعي

مراقبت از حیات وحش در فصل زاد و ولد یک وظیفه همگانی است


مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: مراقبت از حیات وحش در فصل زاد و ولد یک وظیفه همگانی است و از شهروندان انتظار می رود که در این راستا تمام تلاش خود را به کار گیرند.

- به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کردستان، استان کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل چلچمه و سارال با 97 هزار هکتار، بیجار با وسعت 32 هزار هکتار، بدر و پریشان قروه با وسعت 43 هزار هکتار، شاهو و کوسالان با وسعت 57 هزار هکتار، عبدالرزاق سقز با وسعت 39 هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت حدود سه هزار هکتار و 2 اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربه فرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه های جانوری و گیاهی قرار داده است.

این مناطق که در حال حاضر تحت حفاظت و مدیریت ادارات حفاظت محیط زیست استان کردستان قرار دارند به جهت حفاظت مستمر یگان حفاظت محیط زیست، تنوع بالایی از حیات وحش را در خود جای داده است؛ به طوری که از گونه های جانوری شاخص در این مناطق، می توان به گونه های کل و بز وحشی، قوچ و میش ارمنی، خرس قهوه ای، پلنگ، گربه وحشی، کفتار، گراز، کبک وحشی و عقاب طلایی اشاره کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان اظهار کرد: هر ساله همزمان با شروع فصل بهار و آغاز زمان زاد و ولد حیات وحش، در اثر ورود گردشگران، افرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقبت از حیات وحش در فصل زاد و ولد یک وظیفه همگانی است

مراقبت از حیات وحش در فصل زاد و ولد یک وظیفه همگانی است