مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اردیبهشت 1401 ساعت 11:272022-05-01سياسي

کرزی: حاکمان افغانستان اراده ای برای درگیری با ایران ندارند


رییس جمهور اسبق افغانستان در دیدار معاون سفیر ایران در مورد بروز برخی درگیری های مرزی میان ایران و افغانستان گفت: آنچه از رفتار و عملکرد رهبران و بزرگان حکومت جدید دریافت می کنم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، سید حسن مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در آستانه عید سعید فطر با حامد کرزی رییس جمهور اسبق افغانستان دیدار و گفت وگو کرد.

  حامد کرزی با اشاره به برخی اخبار منتشر شده در روزهای گذشته در مورد بروز برخی درگیری های مرزی میان ایران و افغانستان اظهار داشت: آنچه از رفتار و عملکرد رهبران و بزرگان حکومت جدید دریافت می کنم، اراده این حکومت درگیری با جمهوری اسلامی ایران نیست.

رهبران حکومت سرپرست افغانستان تأکیدشان بر رعایت اصول حسن همجواری است و در این زمینه تلاش می کنند.

وی در ادامه افزود: ممکن است برخی افراد و عناصر خودسر و خرابکار در نقاط مختلف از جمله نقاط مشترک مرزی قصد بر هم زدن روابط را داشته و به دنبال ایجاد درگیری ناخواسته باشند لذا هر دو طرف باید مراقبت کنند که جلوی فعالیت این افراد گرفته شود.

رییس جمهور سابق افغانستان در موضوع مهاجرین افغانستانی گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون چند دهه میزبان خیل عظیمی از مهاجرین ما بوده و ما شرایط تهران را درک می کنیم، امیدواریم با آمدن صلح و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرزی: حاکمان افغانستان اراده ای برای درگیری با ایران ندارند

کرزی: حاکمان افغانستان اراده ای برای درگیری با ایران ندارند