مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اردیبهشت 1401 ساعت 09:572022-05-01اقتصادي

پایان پاندمی کرونا در ایران نزدیک است؟


آنطور که متخصصان می گویند، ویروس در حال بروزرسانی خود با زندگی انسان و تغییر از پاندمی به آندمی است، اما نکته مهم این است که اگر جهش تصادفی در ویروس رخ دهد که بیماری زایی بیشتری داشته باشد با توجه به انتقال شدید آن می تواند منجر به فاجعه شود - آمار ابتلا و مرگ به شدت کاهش پیدا کرده است، آیا این نشانه ورود ایران به مرحله پایان پاندمی است؟ اگر هنوز وارد نشده، چه زمانی نوبتش می رسد؟ این پرسشی است که در نتیجه اقدامات برخی کشورها در کاهش محدودیت های کرونایی و برخورد با این بیماری به عنوان یک بیماری فصلی مثل آنفلوآنزا، مطرح می شود.

دولت مکزیک اعلام کرده کووید-19 در این کشور از مرحله پاندمی به مرحله آندمی رسیده است.

اورزولا فن در لاین، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا هم تأکید کرده که پاندمی کرونا از وضعیت اضطراری خارج و وارد مرحله جدید و قابل مدیریت شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازهمشهری، آنتونی فائوچی، ویروس شناس ارشد ایالات متحده آمریکا هم از بهبود وضعیت کرونا نسبت به سال گذشته در این کشور خبر داده و گفته که آمریکا احتمالا در حال گذار از پاندمی به مرحله آندمی به عنوان یک ویروس قابل مدیریت بومی است.

دانمارک هم نخستین کشور جهان است که برنامه واکسیناسیون کووید-19 در جامعه عمومی خود را متوقف و اعلام کرده که این تصمیم ناشی از تحت کنترل بودن ویروس است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان پاندمی کرونا در ایران نزدیک است؟

پایان پاندمی کرونا در ایران نزدیک است؟