مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اردیبهشت 1401 ساعت 18:272022-04-30ورزشي

القاب و عناوین سنندج بیانگر پیشینه غنی و فرهنگی این شهر است


القاب و عناوینی از جمله، شهر مسجد و مناره، پایتخت دف و عرفان، پایتخت نوروز جهان، شهر خلاق موسیقی یونسکو و فرهنگی خواندن استان کردستان توسط رهبری بیانگر پیشینه غنی فرهنگی کردستان و سنندج است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس سنندج، حسن عسکری عصر امروز در اختتامیه مراسم فرهنگی، ورزشی و اجتماعی روز سنه، که در مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج برگزار شد، با تبریک پیشاپیش عید فطر، هفته کار و کارگر و روز معلم، از دست اندرکاران برنامه های روز سنه تقدیر و اظهار داشت: وجه تسمیه ششم اردیبهشت روز سنه این است که در چنین رکزی در سال 1316 به تعبیری سلیمان خان اردلان سنندج را بازسازی می کند.

وی تصریح کرد: قطعا قدمت سنندج بیشتر از اینهاست و گواه آن تحقیقات باستان شناسان است که قدمت این شهر را بیشتر از این تاریخ اعلام کرده اند.

عسکری اذعان کرد: القاب و عناوین از جمله شهر مسجد و مناره، پایتخت دف و عرفان، پایتخت نوروز جهان، شهر خلاق موسیقی یونسکو و فرهنگی خواندن استان کردستان توسط رهبری بیانگر پیشینه غنی فرهنگی کردستان و سنندج است.

وی عنوان کرد: مسوولان فرهنگی باید این موارد را برای بحث اقتصاد فرهنگ و هنر سنندج مد نظر داشته باشند چرا که این القاب زمانی ارزشمند است که برای مردم منجر به خیر و برکت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

القاب و عناوین سنندج بیانگر پیشینه غنی و فرهنگی این شهر است

القاب و عناوین سنندج بیانگر پیشینه غنی و فرهنگی این شهر است