موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - آژانس بين المللي انرژي اتمي - آژانس بين المللي انرژي - انتخابات رياست جمهوري - آژانس بين المللي - پوران كاوه - زمان دربي - محمد الدعايه - جريان هاي افراطي - شهر خودرو مشهد - كريستيانو جيونتولي - زندانيان زن - محمدتقي نظرپور - رييس مركز ملي فرش ايران - خانواده شهداي هسته اي - شهر مريانج - حذف تيم - آزادسازي سواحل مازندران

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اردیبهشت 1401 ساعت 15:372022-04-30فرهنگي

کتاب «عقل شناخت؛ چیستی، هستی و معرفت شناسی عقل» منتشر شد


کتاب «عقل شناخت؛ چیستی، هستی و معرفت شناسی عقل» نوشته قاسم ترخان توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر شد.

- کتاب عقل شناخت؛ چیستی، هستی و معرفت شناسی عقل نوشته قاسم ترخان توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کتاب عقل شناخت؛ چیستی، هستی و معرفت شناسی عقل ، تألیف قاسم ترخان دیدگاه های متکلمین، فلاسفه و مفسران پیرامون عقل است که توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر شده است.

نویسنده در کتاب عقل شناخت کوشیده است موضوع عقل را در سه حوزه چیستی، هستی و معرفت شناسی از منظر متکلمان و مفسران مورد پژوهش و بررسی قرار دهد.

در بخش چیستی شناسی عقل، این پرسش ها مطرح شده است: معنای لغوی عقل چیست؟ معنای اصطلاحی عقل در علومی مانند معرفت شناسی، فلسفه و منطق، کلام، اخلاق و عرفان، فقه و اصول و تفسیر و حدیث چیست؟ در این قسمت این پرسش نیز مطرح می شود که آیا اساساً عقل در متون دینی به معنایی غیر از آنچه در فلسفه به کار می رود، به کاررفته است؟ در این قسمت به سیر تاریخی معنای لغوی عقل پرداخته شده است.

تعاریف عقل در کتب مختلف کلامی و تفسیری و فلسفی و فقهی، بر اساس تاریخ وفات متکلمان، فلاسفه، مفسران و فقها آمده تا روشن شود که در زمان های اولیه کاربرد عقل چه چیزی بوده و آیا در طول تاریخ تطوراتی داشته است یا نه؟ در بخش هستی شناسی عق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «عقل شناخت؛ چیستی، هستی و معرفت شناسی عقل» منتشر شد

کتاب «عقل شناخت؛ چیستی، هستی و معرفت شناسی عقل» منتشر شد