مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اردیبهشت 1401 ساعت 14:172022-04-30سياسي

کاهش نرخ باروری در ایران نگران کننده است


رییس سازمان نظام پزشکی استان زنجان به مسائل مطرح شده در مورد پایین آمدن نرخ باروری که از مهمترین مولفه های اثر گذار در جمعیت و سقوط نرخ باروری محسوب می شود اشاره کرد و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، محمد محرمی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از ماماها با امام جمعه زنجان که به مناسبت روز ماما برگزار شد، با بیان اینکه جمع حاضر نمایندگان ماماهای فعال این قشر در بخش های مختلف هستند، اظهار کرد: فعالیت ماماها عمری به تاریخ بشریت دارد و یکی از ابتدایی ترین اصول پیاده سازی سلامت جامعه محسوب می شود.

رییس نظام پزشکی استان زنجان با تاکید بر مسؤولیت پذیری و پاسخگو بودن ماماها در قبال شغل خود افزود: این قشر مراقبت از مادر را قبل، حین و بعد از زایمان بر عهده دارند.

وی با تاکید بر نقش ماماها در ارائه آموزش های خودمراقبتی به مادران باردار افزود: این آموزش ها نقش موثری در خود مراقبتی مادران در راستای توانمند کردن آنها برای افزایش سطح سلامت خود و خانواده هایشان ایفا می کند.

محرمی با بیان اینکه نقش ماماها در ترویج زایمان طبیعی در دنیا مهم تلقی می شود، تصریح کرد: ماماها نقش مهمی در فاصله بین مرگ و زندگی برای صدها نفر را دارند.

رییس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ماماها در تنظیم خانواده، بهداشت عمومی و غربالگری سرطان برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش نرخ باروری در ایران نگران کننده است

کاهش نرخ باروری در ایران نگران کننده است