مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اردیبهشت 1401 ساعت 13:022022-04-30اقتصادي

افزایش تولید طلای سرخ در گیلان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، منوچهر پارسافر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه کشت و تولید طلای سرخ در گیلان از برنامه های کاری جهاد کشاورزی در سال جاری است، اظهار کرد: شهرستان سیاهکل در صدر جدول تولید زعفران گیلان قرار دارد و تولید این محصول در زعفران بیش از دیگر شهرستان های گیلان جا افتاده است.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر شهرستان های تولید زعفران در گیلان گفت: علاوه بر شهرستان سیاهکل، تولید و توسعه کشت زعفران در شهرستان رودبار نیز از روند افزایشی چشمگیری برخوردار است و کشاورزان برخی دیگر از شهرستان های گیلان نیز برای تولید طلای سرخ گیلان بیشتر از گذشته رغبت نشان می دهند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، کشت زعفران را یکی از شغل های پردرآمد در کشور دانست و بیان کرد: خوشبختانه برخی از کشاورزان به شرایط تولید و فروش زعفران وارد هستند و پرداختن به این امر موجب ارتقای درآمد این افراد شده لذا پرداختن به تولید و توسعه کشت زعفران برای کشاورزان یک شغل جانبی است که در کنار تولید برنج و دیگر مشاغل در حوزه زعفران نیز فعالیت می کنند.

پارسافر با تأکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت جوانان دانش آموخته در رشته کشاورزی تصریح کرد: علاوه بر کشاورزان، جوانان دانش آموخته رشته کشاورزی هم برای افزایش تولید زعفرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تولید طلای سرخ در گیلان

افزایش تولید طلای سرخ در گیلان