مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اردیبهشت 1401 ساعت 12:272022-04-30اقتصادي

12 نیروگاه بزرگ تا قبل از اوج بار امسال وارد مدار می شود


ارتقای واحدهای نیروگاهی به ظرفیت 5907 مگاوات در دستور کار دولت قرارگرفته است و این واحدهای نیروگاهی تا قبل از اوج بار سال 1401 به کمک رفع مشکلات صنعت برق می آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قطعی برق تابستان سال گذشته زیان جبران ناپذیری را به مردم وارد کرد، بر این مبنا قابل انتظار بود وقتی کوچکترین فعالیت روزمره مردم نظیر باز شدن در پارکینگ به برق وابستگی کامل دارد، قطعی برق برای دقایقی قابل تحمل نباشد، چه برسد به اینکه این حامل انرژی برای ساعت ها نیاز مردم را مورد توجه قرار ندهد.

با توجه به تجربه بسیار منفی سال گذشته، با روی کار آمدن دولت جدید، یکی از مهمترین برنامه های کوتاه مدت، کاهش مشکلات مردم در تابستان سال 1401 ناشی از کمبود برق است.

میزان کمبودی که برآوردهای اولیه معادل 15 هزار مگاوات در سال 1401 از آن یاد می کنند، در صورت تداوم روند در پیش گرفته دولت قبل می توانست، سال جاری را دشواری قابل ملاحظه مواجه کند اما تغییر دست فرمان دولت و تبیین برنامه ها در دو بخش عرضه و تقاضا برق، صنعت برق را به جلوگیری از خاموشی امیدوار کرده است.

در همین رابطه یکی از مهمترین برنامه های دولت تا قبل از ورود به اوج بار تابستان سال 1401 توسعه قابل توجه واحدهای نیروگاهی حرارتی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12 نیروگاه بزرگ تا قبل از اوج بار امسال وارد مدار می شود

12 نیروگاه بزرگ تا قبل از اوج بار امسال وارد مدار می شود