مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اردیبهشت 1401 ساعت 11:122022-04-30سياسي

ادعای علی اف علیه روسیه درباره جنگ قره باغ


رییس جمهور جمهوری آذربایجان مدعی شده است که روسیه از طریق قزاقستان، ترکمنستان و ایران در جریان درگیری های باکو و ایروان در سال 2020، به ارمنستان سلاح عرضه می کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، الهام علی اف رییس جمهور جمهوری آذر بایجان روز گذشته (جمعه) با مطرح کردن ادعاهایی درباره جنگ اخیر با ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی گفت که روسیه از طریق قزاقستان، ترکمنستان و ایران در جریان جنگ 2020 ارمنستان و جمهوری آذربایجان، به ارمنستان تسلیحات عرضه می کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، علی اف تصریح کرد که جمهوری آذربایجان، نامه هایی را به قزاقستان، ترکمنستان و ایران ارسال کرده و از این کشورها درخواست کرده تا هواپیماهای روسیه که حامل تسلیحات به ارمنستان در جریان جنگ قره باغ کوهستانی بوده اند را متوقف کنند.

وی در کنفرانس بین المللی در دانشگاه ADA  در باکو در ارتباط با تحولات پس از جنگ قره باغ کوهستانی با ارمنستان سخنرانی کرد و مدعی شد که ارمنستان بارها می خواست از طریق دستکاری سازمان پیمان امنیت جمعی، روسیه را وارد جنگ کند.

علی افادامه داد که تسلیحات از طریق روستوف و موزدوک به ارمنستان ارسال می شد و باکو از گرجستان درخواست کرده بود تا حریم هوایی و مسیر زمینی خود را به منظور جلوگیری از انتقال تسلیحات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای علی اف علیه روسیه درباره جنگ قره باغ

ادعای علی اف علیه روسیه درباره جنگ قره باغ