مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اردیبهشت 1401 ساعت 10:472022-04-30سياسي

یک ایرانی، بدون حق دفاع در پادشاهی سوئد


دادستان سوئدپس از حدود 90 جلسه دادگاه، برای حمید نوری درخواست مجازات حبس ابد کرد، این در حالی است که دادگاه به حمید نوری فرصت دفاع آخر از خود را هم نداده است.

- به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حمید نوری آبان ماه سال 98، هنگام ورود به استکهلم سوئد در فرودگاه بازداشت و بلافاصله به سلول انفرادی منتقل شد.

او بر اساس ادعاهای واهی و متناقض منافقین، به زندانبانی آنها در سال های دهه 60 متهم شده است.

نوری پس از بازداشت بر خلاف همه قوانین بین المللی، تا چهار ماه اجازه تماس با خانواده خود را نداشت و خانواده وی در طول این مدت از وضعیت او هیچ گونه اطلاعی نداشتند.

همچنین دستگاه قضایی سوئد تا 2 سال به نوری که در سلول انفرادی نگه داری می شود، اجازه ملاقات حضوری با خانواده را نداد و این در حالی است که خانواده او چند بار برای دیدار با وی به سوئد سفر کردند اما امکان دیدار فراهم نشد.

سوئد تاکنون حدود 90 جلسه دادگاه را برای حمید نوری برگزار کرده اما شرایط یک دادرسی منصفانه به هیچ وجه در این پرونده حاکم نبوده است.

در مجموع 90 جلسه برگزار شده بیش از 80 شاهد که بیشتر آنها از اعضای گروهک تروریستی منافقین هستند از طرف دادگاه این فرصت را پیدا کردند تا علیه حمید نوری شهادت دهند اما دادگاه به شهودی که داوطلب بودند به نفع نوری شهادت دهند این اجازه را نداد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک ایرانی، بدون حق دفاع در پادشاهی سوئد

یک ایرانی، بدون حق دفاع در پادشاهی سوئد