مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اردیبهشت 1401 ساعت 09:322022-04-30بين الملل

لاوروف: لغو تحریم های روسیه بخشی از مذاکره با اوکراین است


وزیر امور خارجه روسیه با تأکید بر اینکه غرب به درگیری های اوکراین دامن می زند، گفت که لغو تحریم ها علیه مسکو باید بخشی از مذاکرات با اوکراین باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگو با خبرگزاری رسمی چین (شینهوا) که امروز منتشر شد گفت که درگیری ها میان مسکو و کی یف و همچنین بحران فعلی اوکراین، نتیجه مستقیم تلاش غرب برای ایجاد یک جهان تک قطبی است که شامل گسترش بی وقفه ناتو به سمت شرق می شود.

لاوروف در این خصوص گفت: ایالات متحده و ناتو همواره اوکراین را بعنوان ابزاری برای مهار روسیه دیده اند و افزود که دلیلی که در نهایت، مسکو را وادار به آغاز عملیات نظامی در اوکراین کرد، سیاست چندین ساله غرب در تحریک احساسات ضدروسی در میان مردم اوکراین و وادار کردن آن ها به انتخاب غلط بین غرب و روسیه بوده است.

وزیر خارجه روسیه در این خصوص توضیح داد: این غربی ها بودند که اول اقدامات تحریک کننده انجام دادند و از کودتای غیرقانونی در کی یف در سال 2014 حمایت کردند که موجب پیدایش درگیری های داخلی در اوکراین شد و ایالات متحده و همپیمانان این کشور هرگز اقدامی برای رفع این درگیری ها نکردند.

وی در ادامه واشنگتن و همپیمانان غربی این کشور را به پرورش مسیر تهاجمی ضدروسی و وادار کردن ملی گرایان اوکراینی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف: لغو تحریم های روسیه بخشی از مذاکره با اوکراین است

لاوروف: لغو تحریم های روسیه بخشی از مذاکره با اوکراین است