مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اردیبهشت 1401 ساعت 09:072022-04-30سياسي

فعالیت مسئولان کشور در «تلگرام» فلترشده


به دنبال فیلترینگ تلگرام، بسیاری از مسئولین و رسانه ها به پیام رسان های داخلی و سایر شبکه های اجتماعی کوچ کردند و به صفحات تلگرامی خود را بستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه شرق، چهار سال از زمان فیلترینگ تلگرام به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه با هدف قطع دسترسی ایرانیان به تلگرام تهران می گذرد.

در طول این مدت بارها در خصوص اثرگذاری این کار سؤالاتی مطرح شده است و این سؤال مطرح است که فیلترینگ تلگرام تا چه اندازه مانع از استفاده از آن شده است.

برای پاسخ به این سؤال، رجوع به داده های تلگرامی می تواند مفید باشد.

بر اساس این یافته ها، اگرچه به نسبت دو سال گذشته استفاده از تلگرام و میزان بازدید مطالب آن کاهش یافته است، اما نسبت به تیر ماه سال گذشته، این موضوع تغییر محسوسی نداشته است.

نتایج این داده ها و نظرسنجی ها نشان می دهد که اگرچه فیلترینگ تلگرام باعث کاهش استفاده از آن شده، اما فیلترکنندگان آن به هدف اصلی خودشان، یعنی قطع دسترسی ایرانیان به تلگرام، نرسیده اند و تاکنون بسیاری از ایرانیان، حدود 40 درصد از آن ها، همچنان از تلگرام استفاده می کنند.

البته در طول این 4 سال و به دنبال کاهش استفاده از تلگرام، استفاده از واتس اپ و اینستاگرام افزایش قابل توجهی یافته و این دو پلتفرم بیشترین استفاده را در میان ایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت مسئولان کشور در «تلگرام» فلترشده

فعالیت مسئولان کشور در «تلگرام» فلترشده