مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اردیبهشت 1401 ساعت 16:322022-04-29سياسي

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی: عدالت گستری موجب حراست از دولت ها می شود


عضو مجلس خبرگان رهبری نفوذناپذیری را از جمله برکات عدالت گستری دانست و گفت: عدالت عامل قدرتمندی دولت ها می شود و حضرت علی(ع) در سخنی فرمودند که هیچ چیز مانند عدالت دولت ها را در حمایت و حراست قرار نمی دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی هم زمان با بیست و هفتمین روز از ماه مبارک رمضان، پیش از آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) با بیان نکات تفسیری آیات جزء بیست و هفتم، یکی از موضوعات مؤثر در قدرت امت اسلام را عدالت گستری دانست و اظهار کرد: مهم ترین عوامل قدرتمندی هر حاکمیت رضایت مردم از حاکمیت است و این رضایت اسباب و عواملی دارد که یکی از مهم ترین آن ها برپایی عدالت است.

وی تصریح کرد: اگر مردم مشاهده کنند که حاکمیت عدالت را در کشور برقرار کرده است از حاکمیت راضی می شوند و این رضایت موجب قدرتمندی امت خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه 25 سوره مبارکه حدید عنوان کرد: خداوند متعال زمینه سازی برای اجرای عدالت را یکی از مهم ترین علل ارسال پیامبران عنوان کرده است.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) به عنوان الگوی تمام عیار عدالت، در نخستین روزی که خلافت ظاهری را بر دست گرفتند در خطبه ای فرمودند اگر ببینم اموالی که ظالمانه غصب کرده اید را مهریه زنان قرار داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی: عدالت گستری موجب حراست از دولت ها می شود

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی: عدالت گستری موجب حراست از دولت ها می شود