مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اردیبهشت 1401 ساعت 13:372022-04-29فرهنگي

احیا و مرمت خانه فروغ فرخزاد و عمارت وثوق الدوله


مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: احیا و مرمت خانه پدری فروغ فرخزاد و عمارت وثوق الدوله در پایتخت در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.

- به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، محمد مویدی اظهار داشت: هر چند قانون، حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی پایتخت را برعهده شهرداری تهران قرار نداده و عملاً میراث فرهنگی را به عنوان سازمان مؤثر در حفاظت و حراست از آثار تاریخی و فرهنگی و به ویژه آثاری که ثبت ملی شده اند، شناخته است اما این موضوع باعث نشده که شهرداری تهران نسبت به میراث فرهنگی و تاریخی که هویت فرهنگی و اجتماعی شهر را شکل می دهد، بی تفاوت باشد.

وی افزود: وظیفه و رسالت اصلی ما این است که با حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی و هویتی شهر تهران بستر مناسبی را برای بهره مندی نسل امروز و آیندگان فراهم کنیم.

مویدی بیان کرد: یکی از مأموریت ها و وظایف جدی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، تلاش در جهت حفاظت و حراست از بناهای تاریخی و ارزشمند به ویژه بناهایی است که نقش جدی در شکل گیری تاریخ، فرهنگ و هویت معاصر پایتخت دارند.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت: تاکنون خانه های سیمین دانشور و جلال آل احمد، مهدی اخوان ثالث، دکتر علی شریعتی، استاد محمد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیا و مرمت خانه فروغ فرخزاد و عمارت وثوق الدوله

احیا و مرمت خانه فروغ فرخزاد و عمارت وثوق الدوله