مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اردیبهشت 1401 ساعت 11:222022-04-29بين الملل

حمایت از مظلوم به سبک ایلامی ها/ به وقت قدس، خواب جایز نیست برخیزیم


ضمیر انسانی ایلامی ها امروز در راهپیمایی روز قدس بیدار شده و به حمایت از فلسطین در مقابل صهیونیست ها آمده اند و این روز را همانند نماز و روزه یک فریضه می دانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، روز قدس یا روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی در سال 1358 ه.

ش (رمضان 1399 ه.

ق) آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می شود که بنابر گزارش منابع خبری، این تعداد به 80 کشور در قاره های مختلف جهان می رسد.

فراموش کردن روز قدس یعنی نشان دادن چراغ سبز به مستکبران برای اشغال سرزمین های بعدی و ادامه ی روند تجاوزگری آنان به مردمان بی گناه است و شاید به همین دلیل است که امام خمینی (ره) آخرین جمعه ی ماه مبارک رمضان را به روز قدس اختصاص دادند تا به مسلمان یادآوری کنند که دفاع از مظلومیت فلسطین همانند روزه گرفتن واجب است و نباید از آن غفلت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت از مظلوم به سبک ایلامی ها/ به وقت قدس، خواب جایز نیست برخیزیم

حمایت از مظلوم به سبک ایلامی ها/ به وقت قدس، خواب جایز نیست برخیزیم