مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اردیبهشت 1401 ساعت 10:372022-04-29سياسي

تعطیلی بازار پرندگان وحشی فریدونکنار


بازار «پرندگان وحشی فریدونکنار» تعطیل شد؛ این خبر را رییس فراکسیون محیط زیست و منابع طبیعی مجلس اعلام کرده و گفته بنا به درخواست مردم و با پیگیری های صورت گرفته از سوی مجلس، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه شرق، دی ماه سال گذشته بود که برخی فعالان و علاقه مندان به محیط زیست در نامه ای به رییس قوه قضاییه و همچنین فراکسیون محیط زیست مجلس خواستار تعطیلی این بازار شده بودند.

در آن نامه به این مورد اشاره شده بود که: سال های طولانی است که پرندگان مهاجر در فصل زمستان از نقاط دور و نزدیک این کره خاکی به ایران می آیند تا در تالاب های اطراف شهر فریدونکنار، فصل زمستان را بگذرانند.

پرندگانی که نام اکثر آنان در لیست در معرض خطر سازمان IUCN قرار دارد و طبق مفاد آیین نامه های کنوانسیون های جهانی که ایران هم در آن عضویت دارد، مسئولیت حفاظت از این جانوران با دولت ایران است؛ اما متأسفانه در شهرستان فریدونکنار، علاوه بر شکار حیوانات حفاظت شده، در بازار پرندگان این حیوانات به صورت زنده یا کشته شده و در معرض دید عموم به فروش می رسند .

در این نامه از مسئولان خواسته شده بود: الف- پرندگان یادشده تحت حفاظت جهانی قرار دارند (گونه در معرض خطر) و شکار آنها در همه دنیا ممنوع است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعطیلی بازار پرندگان وحشی فریدونکنار

تعطیلی بازار پرندگان وحشی فریدونکنار