مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اردیبهشت 1401 ساعت 09:472022-04-29پزشكي

عارضه دوبینی ناگهانی را جدی بگیرید/شایع ترین علت سردرد


جراح و متخصص مغز و اعصاب، دوبینی ناگهانی را علامت بسیار مهمی برشمرد که حتما باید توسط متخصص مورد ارزیابی قرار گیرد و نباید مورد غفلت واقع شود.

- ، علیرضا زالی گفت: سندرم گرفتگی مچ دست در خانم ها شیوع بالاتری دارد و بیشتر در سنین 50-35 سال دیده می شود و علائم آن، گزگز و خواب رفتگی دست ها است که در شب ها تشدید می شود.

وی افزود: در این سندرم اعصاب ناحیه مچ دست تحت فشار قرار می گیرد و به علل مختلفی نظیر افزایش وزن، کم کاری تیرویید، بارداری و…، ایجاد می شود اما اکثر موارد به دلایل مکانیکی و تحت فشار قرار گرفتن اعصاب دست ایجاد می شود.

به گفته زالی، درمان کوتاه مدت این عارضه شامل اجتناب یا کاهش فعالیت هایی است که اعصاب دست را تحت فشار می گذارد است و در موارد خفیف درمان دارویی، در موارد متوسط استفاده از مچ بندهای مخصوص و تزریق موضعی و در موارد بسیار شدید نیز یک جراحی ساده انجام می شود.

وی، لرزش دست در جوانان به ویژه اگر در هر دو دست باشد را نیازمند بررسی برشمرد و گفت: مهم ترین علت آن اضطراب و مشکلات روحی و روانی و پرکاری تیرویید است.

البته در موارد بسیار نادری نیز ممکن است به دلیل بیماری ویلسون باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: لرزش دست گاهی ارثی است اما حتماً باید توسط پزشک بررسی شود و لرزش هایی که در اثر اضطراب اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عارضه دوبینی ناگهانی را جدی بگیرید/شایع ترین علت سردرد

عارضه دوبینی ناگهانی را جدی بگیرید/شایع ترین علت سردرد