مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اردیبهشت 1401 ساعت 02:322022-04-28اقتصادي

زکات فطریه در گناوه 40 هزار تومان اعلام شد


میزان زکات فطریه امسال در گناوه بر اساس قوت غالب گندم و به ازای محاسبه شرعی سه کیلوگرم گندم برای هر نفر، 40 هزار تومان تعیین می شود.

- ، با اشاره به اینکه پرداخت زکات فطریه از مباحث قبولی روزه، روزه داران و مکمل و کامل کننده روزه است اظهار داشت: زکات فطریه بر هر فرد مکلف که موقع غروب شب عید فطر عاقل، بالغ، هوشیار باشد و کسی که فقیر نباشد یعنی مخارج سالیانه خود را بالقوه یا بالفعل داشته باشد و دارای درآمد باشد، واجب است که برای خود و کسانی که نان خور او محسوب می شوند زکات فطریه را بپردازد.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: میزان زکات فطریه واجب بر هر انسان یک صاع که تقریباً معادل سه کیلو از هرکدام از اجناس گندم، جو، خرما، کشمش و برنج و مانند اینها است که خود جنس یا مبلغ آنها را می توان به فقیر پرداخت.

وی در پاسخ به این سوال که ملاک و معیار در پرداخت زکات فطریه قوت غالب در سال است یا ماه مبارک رمضان و یا قوت غالب شخص و یا منطقه و شهر؟ گفت: ملاک و معیار در پرداخت زکات فطریه بر اساس نظر مراجع، قوت غالب منطقه و شهر است و باید دید قوت غالب یک منطقه و شهر چیست اگر گندم باشد ملاک آن همین است.

وی گفت: در صورتی که قوت غالب منطقه گندم باشد ولی فردی در طول ماه رمضان قوت غالب برنج مصرف کرده لازم نیست زکات فطریه را از برنج پرداخت کند و همان قوت غالب منطق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زکات فطریه در گناوه 40 هزار تومان اعلام شد

زکات فطریه در گناوه 40 هزار تومان اعلام شد