مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اردیبهشت 1401 ساعت 22:522022-04-28سياسي

بی تفاوتی به مرمت آثار تاریخی بی توجهی به تاریخ شهرضا است


شهرضا _ رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرضا گفت: بی توجهی به تخریب و آسیب دیدگی بناهای تاریخی بی توجهی به هویت و پیشینه شهرستان شهرضا است.

- ، سجاد افشاری شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان شهرضا، اظهار داشت: شهرضا شهری است که نام آن قبل اسلام کمشه و بعد از اسلام به قمشه و بعد از انقلاب اسلامی شهرضا نام گذاری شده که این نشان از تاریخ کهن شهر است.

وی با توجه به اینکه آثار تاریخی نادیده گرفته می شود، افزود: زمانی که هسته اولیه شهر می بینیم بازار و مساجدی هستند که گویای تاریخ کهن و فرهنگ اسلامی در این شهر بوده اما سالیان سال است که در حوزه مرمت توجهی نمی شود و این آثار حال خوبی ندارند.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرضا بیان کرد: شهرضا جزو 168 شهر دارای بافت ارزشمند تاریخی ایران است و دارای حدود 154 هکتار بافت تاریخی تنها در شهر شهرضا است که جزو 20 شهر بزرگ ایران است.

یک اثر تاریخی یک شناسنامه نیست وی بیان داشت: یک اثر تاریخی یک شناسنامه نیست که اگر از بین رفت المثنی شود اگر از بین رفت با پول و استادان ماهر هم نمی شود درست کرد.

افشاری با تاکید بر اینکه همه باید در صیانت، حفظ و مرمت آثار تاریخی مشارکت جدی داشته باشند، گفت: تعلق خاطر به تاریخ پر افتخار ایران موجب هویت بخشی و اعتبار فرهنگی همگان می شود و بای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی تفاوتی به مرمت آثار تاریخی بی توجهی به تاریخ شهرضا است

بی تفاوتی به مرمت آثار تاریخی بی توجهی به تاریخ شهرضا است